fredag 13 maj 2011

Nytt bidrag för solceller sökt



Nu har jag gjort en ny ansökan för att komplettera befintlig anläggning där jag bor i Uppsala.

Det finns 1,25 kW kvar att utnyttja i växelriktaren så det tänkte jag försöka få bidrag till.

Jag har förberett plats på taket för 5 stycken 250 kW solpenaler till så det skall bli en enkel installation.


Det är slut på bidrag för i år enligt vad UNT skriver om Solel i SalaHebys nya anläggning men jag hoppas stödet förnyas till nästa år. Då ligger jag kvar i kön och kan få bidraget då. Troligen har priserna sjunkit då eftersom efterfrågan väntas öka enormt bl a i Indien. Till och med FN tror på solel och då har vi kommit långt:-) Kina är också en bra motor för att få ned priserna med sin stora inhemska efterfrågan som kommer att öka än mer nu efter Fukushima.


Jag hoppas på mer sol och att fler tillverkar egenel med sol och vind!


MatsRG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar