tisdag 16 november 2010

Anläggning för solenergi är godkänd för tilldelning av elcertifikat

Statens energimyndighet godkänner min anläggning för tilldelning av elcertifikat!
Kul att det är klart. Så här fungerar elcertifikaten.
I går betalades bidraget ut också så nu är läget under kontroll och projektet börjar närma sig sitt slut.
Mätvärdesinsamlingen har jag inte riktigt koll på ännu men jag räknar med att det så småningom skall visa sig både på min vanliga elräkning och på de data som svenska kraftnät får in från min produktion. Förmodligen blir det enklare att se när det inte ligger snö på panelerna...



2 kommentarer:

  1. Nice! Kan du salja dem da till massa kolkraftverk eller hur funkar det? - martin

    SvaraRadera
  2. Japp, så fungerar det i princip. Se länken i blogginlägget.

    SvaraRadera