måndag 6 juli 2009

Ansökningsblankett statligt stöd till solceller tillgänglig nu


Ansökningsblankett för statligt stöd till solceller finns nu tillgänglig på energimyndighetens hemsida.
Jag har läst igenom den ett antal gånger nu och det är inga konstigheter. Man måste söka bidrag inom 6 månader från det man startat arbetet om man är privtperson.

I morse ringde också Vattenfall Eldistributions koordinator för mindre solkraftanläggningar och förklarade ordnigen i processen.
Mycket bra!
Nästa steg är att välja leverantör av solceller och installlation.
Frågan är om jag skall installera solvärme också eller nöja mig med solceller i ett första steg?
Jag avvaktar först vad Gridcon säger om sitt system med solceller från Solibro så får jag se sen.

På energimyndighetens hemsida finns ett projekteringsverktyg att använda för jobbet.
Den skall jag studera nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar