tisdag 30 juni 2009

Installation av solceller-kontakt med Vattenfall Eldistribution

I morgon kan man ansöka om bidrag för solceller. Det skall bli spännande och sse om blnaketteran är färdiga på Länssyrelsen respektive energimyndigheten då!
Jag har startat min process i dag genom att kontakta min eldistributör, Vattenfall Eldistribution, genom att fylla i ett kontaktformulär på deras hemsida.
Så här skrev jag kl 09.13 i dag:

Hej Vattenfall eldistribution!

Med anledning av att "Regeringen har beslutat om ett nytt stöd för installation av solceller. Stödet riktas till alla typer av aktörer, dvs. såväl företag och offentliga organisationer som privatpersoner." så har jag för avsikt att installera solceller samt koppla in dem på nätet. Jag har några frågor:
1. Kommer min elmätare att dra ifrån den el jag själv producerar, dvs jag vill att ni garanterar att jag ej debiteras för egenel.
2. Skall jag iaktaga några speciella försiktighetsåtgärder eller annat innan inkoppling sker?

Min anläggningsid är :
735999100057549920

Återkom snarast med besked eftersom i morgon 1/7 drar jag igång med projektteringen och ansökningsarbetet till Länsstyrelsen!

Mvh
Mats Andersson


Nu skall det bli spännande och se vad som händer!

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med detta? Jag är i färd med samma sak.

    SvaraRadera
  2. Jo det var inga problem. Allt fungerade bra och anläggningen är igång sen drygt ett år:-)

    SvaraRadera